Ο Ταύρος, η τέταρτη ακτίνα και οι όψεις τους


Δημoσιεύτηκε: Παρασκευή, 1 Μαΐ 2020 στις 20:54
Τελευταία ανανέωση: Δευτέρα, 26 Απρ 2021 στις 15:07

Μέσα στην δυαδική όψη του κόσμου τα πάντα αποτελούνται από Μορφή και Περιεχόμενο. Μορφή είναι το ποτήρι και περιεχόμενο το νερό που περιέχει. Σε βαθύτερο επίπεδο, ο κόσμος των Μορφών είναι ο κόσμος της Ύλης και ο κόσμος του Περιεχομένου, ο κόσμος του Πνεύματος. Η όψη της ύλης δίνει την Μορφή, που είναι η εκάστοτε Προσωπικότητα κάθε ενσάρκωσης. Η όψη της Ψυχής, είναι η όψη του Περιεχομένου, που ενοικεί μέσα στην μορφή – προσωπικότητα.

Ο ζωδιακός περιέχει δύο ήδη φοράς, στροφορμής, δύο δρόμους, δύο πορείες. Την αριστερόστροφη που είναι η πορεία από τον Κριό προς τους Ιχθείς, τον Υδροχόο και μέχρι τον Ταύρο και την δεξιόστροφη από τον Κριό προς τον Ταύρο, τους Διδύμους και μέχρι τους Ιχθείς.

Οι ψυχές κατά την πορεία των ενσαρκώσεών τους, αρχικά ενσαρκώνονται κατά την σειρά της αριστερόστροφης πορείας βυθιζόμενες όλο και περισσότερο μέσα στην ύλη αντλώντας εμπειρία. Κάποτε ο άνθρωπος περιέρχεται σε μια φάση έντονης υπαρξιακής κρίσης. Αυτή προκαλείται από την σύγκρουση μεταξύ της μορφής – και των επιθυμιών που γεννιούνται από αυτήν – που είναι ο μικρόκοσμος της προσωπικότητας, με τον κόσμο της ψυχής που έχει τις δικές της βλέψεις και επιδιώξεις.

Μετά από καιρό, έρχεται μία στιγμή ισορροπίας μεταξύ ψυχής και προσωπικότητας, από όπου αναδύεται και αρχίζει να αποκαθίσταται η φυσική ακολουθία και οι πραγματικοί ρόλοι. Η ψυχή τότε γίνεται ο Ηνίοχος και η προσωπικότητα το Άρμα που οδηγεί η ψυχή. Αυτό έχει σαν επακόλουθο την αλλαγή πορείας στον ζωδιακό για εκείνη την ενσάρκωση που αυτό θα συμβεί. Οι επόμενες ενσαρκώσεις πλέον θα γίνονται κατά την δεξιόστροφη πορεία για απόκτηση της εμπειρίας από την συνθετική οπτική της ψυχής.

Στην αριστερόστροφη πορεία η αρχή του κύκλου της εμπειρίας γίνεται στον Κριό, όπου εκφράζεται με μια έντονη, ενστικτώδη επιθυμία απόκτησης υλικής εμπειρίας. Σε αυτήν την πορεία, ο Ταύρος είναι το τελευταίο ζώδιο που συναντάται και είναι το σημείο της μεγαλύτερης υλικής πύκνωσης. Το σημείο που ο άνθρωπος έχει ταυτιστεί και ξέρει να κατακτά και να κατέχει τον υλικό κόσμο, τα υλικά αγαθά και τις επιθυμίες του.

Στην δεξιόστροφη πορεία, η έναρξη και πάλι γίνεται στο ζώδιο του Κριού. Μετά την Μεγάλη Αναστροφή έχει επέλθει η αφύπνιση ότι η νόηση είναι το ορμητήριο κάθε δράσης, αυτό που λέει ο λαός «να βουτάς την πράξη σου στο μυαλό πριν την κάνεις». Έτσι στον Κριό γίνεται σε αυτή την πορεία η έναρξη και η καθιέρωση της πνευματικής μας αναζήτησης. Η λέξη «καθιέρωση» μας βοηθάει να δούμε γιατί ο Κριός είναι εκφραστής της Έβδομης Ακτίνας της Τελετουργικής Τάξης. Η έβδομη ακτίνα ωθεί στο να δημιουργείται πάντα μια νέα τάξη πραγμάτων η οποία να φέρνει σε καλύτερη, σε ανώτερη σχέση την Ψυχή με την Προσωπικότητα, το Πνεύμα με την Ύλη.

Στην δεξιόστροφη πορεία, το ζώδιο του Ταύρου είναι το πρώτο που συναντάται. Είναι η φάση της εξωτερίκευσης, της υλοποίησης όλων εκείνων των επιλεγμένων συνειδητά και με κόπους κατακτημένων, ενοράσεων και ιδανικών. Διαμορφώνεται ένα περιβάλλον, ένα έδαφος που θα αποτελέσει την βάση από όπου θα αναδυθούν νέες ευκαιρίες και δυνατότητες.

Ο Ταύρος είναι ένα έδαφος πολύ βαθιά δραστικό καθώς έχει την στάση του «κατέχω» απέναντι σε όλα τα πράγματα. Η πλήρης κατοχή εμπεριέχει και την κατοχή της Πολικότητας και αυτό είναι και Δύναμη του Ταύρου που συμβολίζεται στα δύο κέρατα του. Η κατοχή των πάντων επόμενο είναι να δημιουργεί εσωτερική σύγκρουση, μια διαμάχη που ο Ταύρος καλείται να την ισορροπήσει λειτουργικά για να έχει εσωτερική ειρήνη και αρμονία. Ο κυβερνήτης του η Αφροδίτη αποκαλύπτει αυτό το χαρακτηριστικό του, ότι θέλει να υπάρχει με Αρμονία και Ομορφιά. Αυτό το περιβάλλον κάνει τον Ταύρο να είναι ένα από τα ζώδια της Τέταρτης Ακτίνας της επίτευξης Αρμονίας μέσα από την Διαμάχη.

Στην αριστερόστροφη πορεία η αναζήτηση της αρμονίας, της ομορφιάς αναζητείται μέσα στον υλικό κόσμο και έχει την μορφή της ικανοποίησης της υλικής επιθυμίας, της επιδίωξης των απολαύσεων. Αυτό είναι που σε εκείνη του την περίοδο εκπληροί και ικανοποιεί την ανάγκη του για εσωτερική ικανοποίηση και αρμονία. Η μεγάλη του συσσωρευτικότητα λειτουργεί αυξητικά για την επιθυμία. Η επανειλημμένη άσκηση της επιθυμίας την διογκώνει. Είναι ένας βασικός μηχανισμός αυτός, του αστρικού πεδίου που ανήκουν οι επιθυμίες. Η απληστία σύντομα θα να είναι το επακόλουθο.

Στην δεξιόστροφη πορεία, για να συγκεραστεί το ιδεολογικό υλικό που έχει συσσωρευτεί αναζητείται η επίτευξη της Αρμονίας και απαιτούμενό της είναι να βλέπει κανείς Καθαρά όλον τον αντιληπτικό του ορίζοντα. Ο νους να μην κάνει διαθλάσεις και παρεμβολές, να μην βάζει τα «δικά» του. Έτσι η έφεση προς την ανώτερη ζωή γίνεται όλο και πιο έντονη. Η επιθυμία παίρνει την μορφή της ανάγκης για την επίτευξη των πνευματικών στόχων. Αυτό θα φτάσει στον μύστη μέχρι του σημείου που μέσα του ξυπνάει η επιθυμία, η έφεση για ένωση με το θείο, που αρχικά έχει την μορφή της Καθαρής Θέασης του κόσμου και που σχετίζεται με Αυτό που ονομάζουμε Θέληση του Θεού.

Η καθαρότητα του νου, ο διάφανος νους είναι η επιδίωξη του Δρόμου του Βούδδα. Την επεδίωξε και την δίδαξε μέσα από τις βασικές του αρχές. Είναι ο Μεγάλος Αποκαλυπτής. Για να επιτύχει την διαφάνεια του νου, να αποκτήσει την ικανότητα να δει σε Μία Ενιαία ματιά τον κόσμο, εργάστηκε πάνω στο μονοπάτι της Απάθειας, της Απόσπασης (‘αποστασιοποίησης’) που οδηγεί στην αντικειμενικότητα και της ανάπτυξης της Διάκρισης. Είναι ο μεγάλος Δάσκαλος που φωτίζει τον δρόμο μας στον αγώνα της αναγνώρισης και διάκρισης της Πραγματικότητας.

Για να συμβεί αυτό κάποιος πρέπει να σιγάσει την έλξη του και την πόλωσή του προς την επιθυμία και την ιδιοτέλεια. Είναι η διαδικασία της Κάθαρσης που ήταν και είναι πάντα το επιδιωκόμενο σε όλα τα εσωτερικά μονοπάτια. Αυτό δίνει την Καθολικότητα στον Βούδδα και πλέον δεν είναι μόνο ο καθοδηγητής των Βουδδιστών, αλλά όλων των απανταχού οδοιπόρων του εσωτερικού μονοπατιού. Εδώ βρίσκονται και οι αιτίες που το ψυχικό μήνυμα του ζωδίου του Ταύρου είναι:

«Βλέπω και όταν ο Οφθαλμός είναι ανοικτός, όλα είναι Φως.»

Ο Ταύρος είναι το ζώδιο της Επιθυμίας σε όλες της τις μορφές και να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει η πνευματική επιθυμία, που για να την ξεχωρίσουμε και να είμαστε ακριβέστεροι την λέμε έφεση. Αυτό δεν πρέπει να το παραβλέπουμε και να αντιμετωπίζουν τον Ταύρο, όσοι ασχολούνται με την αστρολογία, μόνο στην αριστερόστροφη υλιστική μορφή του. Ασχολούμενοι έτσι μόνο με την μορφική και φθαρτή όψη του ανθρώπου – την Προσωπικότητα.

ΟΙ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΑΚΤΙΝΑΣ

Ο Ταύρος είναι ένα έντονα πολικό ζώδιο, όπως ήδη είπαμε. Πρόκειται για μία εγγενή πολικότητα που δρα στο υπόβαθρο ως παραγωγός, αναβλύζουσα παρακινητική δύναμη. Η γωνία της πολικότητας είναι η αντίθεση (180°). Η «κύρια» δύναμη του Ταύρου όμως κρύβεται στην γωνία των 150°. Αυτό περιέχει μια βαθιά αλήθεια και δεν είναι τυχαίο το ότι ο εξωτερικός του κυβερνήτης, η Αφροδίτη, είναι εξωτερικός κυβερνήτης επίσης του Ζυγού που απέχει 150° από τον Ταύρο. Από την άλλη κατεύθυνση, γωνία 150° κάνει ο Ταύρος με το ζώδιο του Τοξότη και τα δύο αυτά ζώδια εκφράζουν την Τέταρτη Ακτίνα. Ο Ταύρος έχει μία σχέση με τον Τοξότη στο ότι και τα δύο αν βάλουν ένα στόχο δεν βλέπουν τίποτα άλλο παρά μόνον τον στόχο τους, αν και με διαφορετικό τρόπο το καθένα.

Οι δύο αυτές όψεις είναι χαρακτηριστικές της τέταρτης ακτίνας και είναι οι γωνίες της Επιθυμίας. Η πολικότητα της αντίθεσης (180°) φέρνει την ενέργεια, την τάση της κίνησης προς κάτι, προς κάτι που είναι άλλο. Η γωνία χιαστί, όπως λέγονται οι όψεις 150°, δίνει την δημιουργική ώθηση διάδρασης με κάτι το διαφορετικό από ότι έχουμε ή είμαστε. Φέρνει σε σχέση ζώδια που δεν συναρμόζονται π.χ. αέρα με γη, φωτιά με γη, αέρα με νερό. Αυτή η όψη είναι και η κύρια «μηχανή παραγωγής» της ενέργειας της τέταρτης ακτίνας. Η διαφορετικότητα δημιουργεί διένεξη, διαμάχη και η όψη των 150° πρέπει να φέρει αρμονία.

Όταν κάποιος επιθυμεί υλικά αγαθά, αρχίζει να τα έλκει και αυτό έχει την αίσθηση ότι το νέο υλικό αγαθό είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που μέχρι τώρα κατέχει. Μπορεί κάποιος να επιθυμήσει ένα αυτοκίνητο που πιστεύει ότι αυτό θα του δώσει κάτι που δεν έχει μέχρι τότε, είτε αυτό είναι η άνεση είτε η ικανοποίηση της ιδιοκτησίας ως μορφής επιτυχίας.

Όταν ο μαθητής ή ο μύστης επιθυμεί κάποιο πνευματικό αγαθό, την κατάκτηση κάποιας ιδιότητας ή αξίας αυτό και πάλι περιέχει την ιδιότητα της έλξης προς κάτι το διαφορετικό στο οποίο θέλει να επεκταθεί, να ενωθεί μαζί του γιατί έτσι βλέπει ότι θα αποκτήσει μεγαλύτερη πληρότητα.

Η γωνία 150° στα αγγλικά λέγεται inconjunct που σημαίνει μη-ταυτιζόμενα, δεν έχουν ταύτιση, ομοιότητα, δεν ενώνονται εύκολα. Όμως, διαφορετικά όντας, έλκονται, ωθούνται σε σχέση, σε συζυγία. Γι’ αυτό πολλές φορές κάποιος στα υλικά μπορεί να επιθυμεί με έντονο πάθος κάτι για όσο του είναι ακόμα μακρινό, ενώ όταν νοιώσει ότι το έχει κατακτήσει, αρχίζει να χάνει το ενδιαφέρον του.

Η επιθυμία του διαφορετικού είναι συχνό φαινόμενο στην ερωτική επιθυμία. Ενώ μπορεί κάποιος να έχει ένα ερωτικό σύντροφο καθόλα μη ευκαταφρόνητο, εν τούτοις η ακόρεστη επιθυμία μπορεί να τον οδηγήσει σε ένα παράλληλο ερωτικό σύντροφο που του ασκεί την γοητεία του διαφορετικού. Η επιθυμία έχει έντονο αυτό το στοιχείο, ειδικά για όποιον παρακινείται άπληστα, ακόρεστα από αυτήν.

Ο μαθητής του εσωτερικού μονοπατιού θα επιθυμήσει κάποια ιδιότητα που η διαίσθηση του τον πληροφόρησε ότι θα του δώσει μεγαλύτερη διαύγεια αντίληψης, μεγαλύτερο εξαγνισμό, πληρέστερη ζωή. Είναι ένα ιδίωμα της γωνίας 150° – της βασικής γωνίας που εμπλέκεται με την επιθυμία. Το θέμα αυτό είναι πολύ σημαντικό και το θίγουμε εδώ για πρώτη φορά για στην αστρολογική βιβλιογραφία με αυτή τη μορφή των όψεων. Η σχέση Επιθυμίας, γωνίας 150° και τέταρτης ακτίνας θα μας απασχολήσει και στο μέλλον, όπου θα αναπτυχθούμε περισσότερο σε αυτό το μεγάλο ζήτημα.

ΑΣ ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΚΑΘΑΡΗ ΜΑΤΙΑ