Παρθένος: ζώδιο Ψυχής της Ελλάδας


Η Ελλάδα κατά την άποψη της Εσωτερικής Αστρολογίας, που προέρχεται από τις δηλώσεις των Διδασκάλων και τις βεβαιώσεις των μελετητών της, έχει σαν ζώδιο της Προσωπικότητας της τον Αιγόκερο και ζώδιο Ψυχής, την Παρθένο. Εμείς εδώ θα προσπαθήσουμε να δούμε αν ισχύει κάτι τέτοιο και αν κάποιες συμπεριφορές επαληθεύουν αυτά τα στοιχεία. Συγκεκριμένα, στο κείμενο αυτό, θα αναφερθούμε στο ζώδιο της Ψυχής της Ελλάδας. Για το ζώδιο της Προσωπικότητας, δείτε το αντίστοιχο κείμενο εδώ.

Ελλάδα – Ζώδιο Ψυχής: Παρθένος

Το Ελληνικό έθνος στο επίπεδο της ψυχής του μαθητεύει στο ζώδιο της Παρθένου. Η ανώτερη επιδίωξη του Παρθένου είναι η αναγνώριση του ανώτερου πνευματικού κέντρου, της αλήθειας και το να γίνει ο προστάτης και η τροφός του. Ο Παρθένος είναι το ζώδιο όπου γίνεται η αποκάλυψη. Η αναγνώριση και η επιλογή του ανώτερου αυτού κέντρου. Αυτό μαζί με την δυναμικότητα του Αιγόκερου, δίνει την δυνατότητα να χτίσει η Ελλάδα μια σημερινή νέα, φωτεινή παρουσία στον κόσμο. Να εμπνεύσει και σήμερα με την αποκάλυψη της Αλήθειας τον κόσμο, τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη. Αυτό βέβαια θα μπορέσει να πραγματωθεί, όταν πάψει να υπερισχύει η άπληστη υλιστικότητα του Αιγόκερου. Το ζώδιο του Αιγόκερου επίσης όταν χρησιμοποιηθεί κατάλληλα και όχι για τον κατώτερο ηδονισμό, μπορεί να στηρίξει την οδοιπορία ανακάλυψης του πνευματικού αυτού κέντρου. Τότε θα υπάρξει ζωντανή σύνδεση με την Αρχαία Σοφία και με τις εκφράσεις της που υπήρξαν στο μακραίωνο παρελθόν της Ελλάδας, αλλά τώρα μέσα από τις Νέες Αξίες που πρέπει να αναδυθούν στο βίωμα του σήμερα.

Η διάκριση είναι η αρετή που πρέπει να είναι αναπτυγμένη για την επιτυχή εμπειρία στον Παρθένο. Ή αλλιώς η εμπειρία στον Παρθένο οδηγεί στην συνειδητοποίηση της ανάγκης να αναπτυχθεί η διάκριση. Η διάκριση που εμφανίζεται στους Διδύμους, αλλά η ανάγκη εφαρμογής της στην διαδικασία επιλογής στην πράξη, πρώτη φορά εμφανίζεται στο ζώδιο της Παρθένου, κατά την δεξιόστροφη πορεία από τον Κριό προς τους Ιχθείς μέσω του Ταύρου.

Η διάκριση είναι η πρώτη αρετή που απαιτείται να αναπτυχθεί τόσο στον άνθρωπο όσο και σε ένα έθνος και στην αρχαιότητα ονομαζόταν φρόνηση. Έτσι βλέπουμε μια παράξενη μοίρα να φέρνει το Ελληνικό έθνος σήμερα να είναι αποφασισμένο να επιδιώκει την διάκριση, την φρόνηση των Πυθαγορείων που είναι η πύλη κάθε εσωτερικής πορείας. Θα μπορούσαμε να το δούμε ως μία θεία «τύχη», αν και δεν υπάρχει τύχη στην συγκεκριμένη περίπτωση. Το ψυχικό επίπεδο των εθνών, αλλά και κάθε ψυχικό επίπεδο έχει εξαιρετικά μηδενισμένο το στοιχείο της τύχης. Το πνευματικό έδαφος που ολοκληρώνεται η διάκριση και που είναι αναγκαίο να αναπτυχθεί στο Ελληνικό έθνος κατά την μαθητεία της Παρθένου, είναι η ιδέα της Δικαιοσύνης. Να θυμηθούμε ότι η φρόνηση οδηγεί στην δικαιοσύνη στον κατάλογο των πολιτικών αρετών των Πυθαγορείων.

Ο αστερισμός της Παρθένου

Ο αστερισμός της Παρθένου

Στην αρχαιότητα αυτός ο αστερισμός ονομαζόταν Αστραία ή Δίκη. Η Αστραία ήταν κόρη του Δία και της Θέμιδας. Εικονίζεται κρατώντας στο αριστερό χέρι ένα στάχυ και στο δεξί μία ζυγαριά και ένα φοίνικα και αντιπροσωπεύει την Θεία Δικαιοσύνη. Η Αστραία κατοικούσε στη γη την εποχή του Χρυσού Γένους, ενώ απομακρύνθηκε όταν άρχισε να επικρατεί στις καρδιές των ανθρώπων η Αδικία και το Έγκλημα. Πήγε τότε στον Όλυμπο και στην συνέχεια καταστερώθηκε στον αστερισμό της Παρθένου. Στην Αστραία και το ζώδιο της Παρθένου έχουμε άλλη φορά αναφερθεί περισσότερο και εδώ κάνουμε αυτή την αναφορά για να δώσουμε ένα μίτο έρευνας για τους ενδιαφερόμενους της σχέσης της Δικαιοσύνης με το ζώδιο της Παρθένου, όπως δηλώνεται στην ελληνική μυθολογία.

Ο Παρθένος είναι ζώδιο της υπηρεσίας λέμε σήμερα και πράγματι έχει την τάση της υπηρεσίας όσων του ζητούν στήριξη με πολύ άμεσο τρόπο. Αυτό έχει σχέση με το ότι η Παρθένος είναι η Μεγάλη Τροφός, η Μεγάλη Μητέρα, η Γη Μήτηρ. Όμως ειδικά στον ανθρώπινο κόσμο, η Παρθένος πρέπει να μπορεί να ασκεί την διάκριση και να προσφέρει την υπηρεσία του στον κατάλληλο, στον δίκαιο.

Η στήριξη του άδικου και του αρνητικού είναι μέσα στην ημερήσια διάταξη της εμπειρίας στον Παρθένο, κατά τα πρώτα στάδια της εξέλιξης. Ο Παρθένος είναι ένας ιδεολόγος και αυτό σχετίζεται με την έκφραση της 6ης ακτίνας από το ζώδιο αυτό. Ενώ δε ο Παρθένος κρύβει μέσα του ένα ιδεολόγο, βρίσκεται στην θέση να υπηρετεί το αρνητικό, το κατώτερο. Κάτι που σαφώς δεν θέλει, αλλά βιώνει το μαρτύριο να μην μπορεί να πει όχι και γίνεται συχνά δούλος της αδικίας. Αυτό οφείλεται στο ότι ο άδικος είναι συνήθως απαιτητικός, ενώ ο δίκαιος προσπαθεί να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις περισσότερο και σε αυτό που υπάρχει διαθέσιμο. Δεν γίνεται ο δίκαιος απαιτητικός. Διότι ο άδικος απαιτητικός γίνεται εξουσιαστικός καθώς δεν σέβεται και δεν αναγνωρίζει την ελευθερία της βούλησης και των δικαιωμάτων των άλλων. Σε τέτοια άτομα ο Παρθένος γίνεται θύμα και σε αυτό το σημείο κρύβεται η μαθητεία του Παρθένου συνολικά.

Αυτές οι καταστάσεις σε επίπεδο έθνους εκφράζονται μέσα στην πολιτική στάση των Ελλήνων και μπορεί να τις βρει κάποιος αν παρατηρήσει την ιστορία της πολιτικής ζωής και των εκλογών. Εκεί θα πρέπει να επιλέγουν με αυστηρότητα το που θα δίνουν την δύναμη τους. Να κατανοήσουν τον ρόλο και την σημασία που έχει η ψήφος τους. Να σταματήσουν να δίνονται εκεί που δεν πρέπει, σε ακατάλληλα άτομα, έργα και κατευθύνσεις, που θα τον κάνουν να μετανοήσει στο μέλλον. Να διακρίνει πιο είναι το ιδανικό εκείνο που θα άξιζε να του διαθέσει τις πράγματι απαραίτητες και χρήσιμες υπηρεσίες και την στήριξη του. Διότι όταν σου παίρνει την ενέργεια το σκότος, το φως που περιμένει και αυτό την φροντίδα σου και την υποστήριξη σου, δεν θα μπορέσει να τραφεί. Η υλιστική τάση της προσωπικότητας του Αιγόκερου, μαζί με την φαινομενικά τουλάχιστον παθητική και μετριοπαθή τάση της Παρθένου, έχουν συμβάλλει στο σημερινό συνονθύλευμα που καθημερινά βλέπουμε γύρω μας.

σύμβολο του ζωδίου της Παρθένου

σύμβολο του ζωδίου της Παρθένου

Χαρακτηριστικό της Παρθένου είναι μία γενική τάση που υπάρχει στους Έλληνες να αναλύουν, να προσπαθούν να ακριβολογούν με επιστημονική διάθεση και να φιλοσοφούν. Κάτι που το βλέπουμε συχνά σε διάφορα μέρη, τα λεγόμενα «πηγαδάκια», αλλά και στις συναντήσεις σε φιλικά περιβάλλοντα, οι συζητήσεις και οι αναλύσεις δίνουν και παίρνουν, άσχετα με το πόσο επιτυχείς είναι οι τοποθετήσεις τους. Επειδή ο Παρθένος διαπνέεται από σεμνότητα, μετριοπάθεια και αξιοπρέπεια, έχει το αποτέλεσμα να μην είναι κατάλληλος για να υποστηρίξει τα δικαιώματα του, όταν δει ότι τον αδικούν ή δεν τον κατανοούν. Έτσι δημιουργείται γύρω του μια ατμόσφαιρα που έλκει ψυχικούς «βρικόλακες» που προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν. Ο Παρθένος παρ’ όλο που μπορεί να έχει δει την εκμετάλλευση και την αδικία που διαπράττεται εις βάρος του, εμφανίζει μια τάση αδράνειας και συνεχίζει να υποστηρίζει ακατάλληλα άτομα. Πρέπει οι Έλληνες να βρουν την δύναμη να πουν ΟΧΙ σε αυτούς που τους έχουν αποδεδειγμένα φερθεί άτιμα, προδοτικά, συμφεροντολογικά. Που τους χρησιμοποίησαν με ιδιοτελές όφελος. Πρέπει να γίνουν πολύ αυστηροί και σκληροί στην προσπάθεια υποστήριξης των ανώτερων ιδανικών τους, όπως ακριβώς γίνεται μία μητέρα όταν απειλείται το βρέφος της. Έτσι θα καταφέρουν να πετάξουν από την ράχη τους, τους βρικόλακες που τους έχουν φορτωθεί και απομυζούν τον κόπο και τον ιδρώτα τους, δίνοντας τους μερικές ψεύτικες υποσχέσεις. Να καταφέρουν να αρθούν πάνω από την φιλόδοξη ιδιοσυγκρασία που έχει υλιστική στόχευση και να γίνουν οι μαχητές ιδεολόγοι υποστηρικτές του Δικαίου και της Αλήθειας. Να καταφέρουν να αρνηθούν το να ακολουθούν ακατάλληλα ιδανικά και άτομα και να μην φοβούνται να είναι αυστηροί. Ο Παρθένος δίνει μια μετριοπαθή στάση, μέχρι να απειληθεί το ιδανικό τους. Τότε γίνονται δυναμικοί και αφοσιωμένοι ιδεολόγοι που δεν υπολογίζουν κανένα κίνδυνο και κόπο. Αυτό το στοιχείο έπαιξε ρόλο κατά την περίοδο του 2ου παγκοσμίου πολέμου που οι Έλληνες έδειξαν με το παραπάνω ότι οι Σύμμαχοι τους μπορούν να στηρίζονται στους Έλληνες. Δεν θα προδώσουν τον αγώνα και θα τον υπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να μην ξεχνάμε ότι η μικρή Ελλάδα πολέμησε εναντίων του ναζισμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από οποιοδήποτε άλλο έθνος. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το ότι η Μαγική Λέξη που έθεσε τους Έλληνες αντιμέτωπους με τον ναζισμό ήταν το ΟΧΙ του τότε κυβερνήτη του Ι. Μεταξά. Το ‘όχι’ συσπειρώνει τις δυνάμεις του Παρθένου ειδικά αν είναι ζώδιο ψυχής και απελευθερώνει το μεγάλο δυναμικό του που έχει την ισχύ και την σταθερότητα του στοιχείου της Γης. Δεν είναι τυχαίο που οι Έλληνες που και στην αρχαιότητα είχαν την Δήμητρα σε εξαιρετική θέση (βλέπε Ελευσίνια) σήμερα να έχουν σήμερα ζώδιο ψυχής την Παρθένο.

Η υπηρεσία της Παρθένου διαφέρει από την δεσμευτική υποτακτικότητα των Ιχθύων. Και τα δύο ζώδια είναι ιδεολόγοι, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Ο Παρθένος είναι λιγότερο συναισθηματικός και είτε γίνεται χαλί να τον πατήσουν, όταν υποτάσσεται στο άδικο, είτε γίνεται ο δυναμικός υποστηρικτής της αλήθειας, όταν έχει αποκτήσει την ανώτερη διάκριση και αποφασιστικά την ακολουθεί. Οι Ιχθείς απ’ την άλλη με την δεσμευτική τους τάση γίνονται είτε δούλοι όταν δένονται με το άδικο, είτε σωτήρες και φορείς εκφραστές μιας νέας ιδέας. Ενδιαφέρον έχει το ότι τον συνδυασμό Παρθένου (ψυχή) με Αιγόκερω (προσωπικότητα) έχει η Αυστραλία. Αυτό λειτουργώντας στο υπόβαθρο και χωρίς να συνειδητοποιείται στην επιφάνεια της σημερινής συνείδησης, έχει κάνει πολλούς Έλληνες να έχουν μεταναστεύσει σε αυτό το κράτος. Δημιουργώντας εκεί μια μεγάλη ελληνική κοινότητα, ενώ λογικά είναι πολύ μακριά από άλλα έθνη και αυτό θα έπρεπε να είναι αποτρεπτικό.

Ο Παρθένος σχετίζεται με ένα ιδιαίτερο τρόπο με τους Διδύμους (το έχουμε ήδη αναφέρει) και αυτό έφερε τους Έλληνες επίσης να μεταναστεύσουν στις Η.Π.Α. που έχουν τους Διδύμους σαν ζώδιο της προσωπικότητας τους. Το κοινό σημείο των δύο ζωδίων είναι ο Ερμής ως εξωτερικός κυβερνήτης τους και οι Έλληνες στις Η.Π.Α. κατάφεραν να αναπτύξουν με την ευφυία τους σημαντικές επιχειρηματικές δραστηριότητες. Παρατηρούμε ότι οι Έλληνες στις Η.Π.Α. με τις ενέργειες τους απόκτησαν την φήμη ευφυών και επιχειρηματικών ανθρώπων. Ενώ όσοι πήγαν στην Γερμανία, κάτω από το βαρύ κλίμα του ζώδιου της προσωπικότητας της Γερμανίας τους Ιχθείς με την δουλικότητα και την δεσμευτικότητα του (όταν είναι ζώδιο προσωπικότητας) συνήθως γίνονταν εργάτες βιομηχανιών. Πήγαν δηλαδή να υπηρετήσουν (Παρθένος) τα αφεντικά (Κριός, Γερμανία). Οι πόλεις είναι επίσης οντότητες και ανταποκρίνονται με όμοιο τρόπο σε δύο βασικά ζώδια και τους κυβερνήτες τους.

Μία πόλη που έχει παίξει και συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην νεοελληνική ιστορία είναι το Παρίσι. Το Παρίσι επηρεάζεται ακριβώς από τα ίδια ζώδια με την Ελλάδα, έχοντας ως ζώδιο της ψυχής τον Παρθένο και ζώδιο της προσωπικότητας τον Αιγόκερο. Εκεί οι Έλληνες από πολύ παλιά εύρισκαν ένα καταφύγιο, μια δεύτερη πατρίδα για πολλούς. Αυτό τώρα βλέπουμε ότι δεν είναι τυχαίο και έχει βαθύτερες ρίζες. Οι πρωτεύουσες των κρατών εσωτεριστικά  παίζουν σημαντικό ρόλο στην ζωή των εθνών, καθώς σε αυτές λαμβάνονται οι κυριότερες αποφάσεις και διαδραματίζονται γεγονότα που επηρεάζουν το σύνολο ενός έθνους. Η Γαλλία επίσης έχει ζώδιο ψυχής τους Ιχθείς και σαν ζώδιο ψυχής μπορεί να συνεργάζεται με το πολικό του αντίθετο ζώδιο ψυχής της Ελλάδας, τον Παρθένο. Η Γαλλία και ειδικά το Παρίσι υπήρξαν τόποι όπου οι Έλληνες δημιούργησαν έργο και η συμπληρωματική συνεργασία των ψυχών Γαλλίας-Ελλάδας, συνέτεινε εκεί οι Έλληνες να έχουν βασικά απόδοση σε πνευματικό επίπεδο. Οι Έλληνες στο Παρίσι ήταν άνθρωποι του πνεύματος και των καλών τεχνών. Αλλά και σε πολιτικό επίπεδο έχει παίξει ρόλο, καθώς πολλά άτομα της πολιτικής έχουν περάσει κάποιο διάστημα παραμονής στο Παρίσι, ακόμα και στην πρόσφατη ιστορία έχουμε το παράδειγμα ότι το Παρίσι αποτέλεσε τον τόπο κατοικίας όσων ήταν πολιτικοί εξόριστοι την περίοδο ΄67-΄73. Αλλά και κατά την επανάσταση του 1821, οι Έλληνες εμπνεύστηκαν από τον Γαλλικό Διαφωτισμό του οποίου ήταν πάντα υποστηρικτές, όπως ο Ρήγας Φεραίος, ο Αδ. Κοραής. Τα γεγονότα του παρελθόντος που επιβεβαιώνουν την βαθύτερη αστρολογική σχέση Ελλάδας – Παρισιού – Γαλλίας, μας κάνουν να περιμένουμε ότι και στο μέλλον θα συνεχίσουν να υπάρχουν σημαντικά αποτελέσματα αυτής της σχέσης.

Η προσωπικότητα του Ιχθύ των Γερμανών με τον Παρθένο της ψυχής των Ελλήνων δημιουργούν ένα έντονο μαγνητισμό καθώς είναι πολικά αντίθετα και συμπληρωματικά. Αλλά το ότι το ένα είναι ζώδιο ψυχής, ενώ το άλλο προσωπικότητας δημιουργεί μια ασυμβατότητα και χρειάζεται η παρέμβαση της Γαλλίας με ψυχή Ιχθύ να λειτουργήσει ως μεσάζων για να μπορέσουν να επικοινωνήσουν οι λαοί των δύο εθνών καλύτερα. Οι Έλληνες έχουν ευθύνη να επιδείξουν παραδειγματική συμπεριφορά ψυχικής αγνότητας και έτσι να συμβάλλουν στην ηθική βελτίωση και αναμόρφωση της καθημερινότητας των Γερμανών με τα ιδεώδη της Ελευθερίας και της Ενσυνείδητης Δημοκρατίας. Αλλά αν αφήνονται στον υλιστικό ηδονισμό της κατώτερης προσωπικότητας τους, η σχέση θα γίνεται συγκρουστική.

Το Κριάρι της γερμανικής ψυχής θα ξεκινήσει πόλεμο γιατί η φιληδονία του Αιγόκερου συνοδεύεται και από την μεγάλη μαχητικότητα του να αναρριχηθεί πράγμα που ενοχλεί και μάλιστα τρομάζει τους Γερμανούς. Μην ξεχνάμε ότι ο Άρης (κυβερνήτης του Κριού) είναι σε έξαρση στον Αιγόκερο. Οι δύο λαοί μπορούν να αναπτύξουν σχέσεις συμπάθειας, όπως και έχει γίνει τις προηγούμενες δεκαετίες, όπου ζήσαμε την συμβίωση έστω στην περίοδο των διακοπών των Γερμανών στην Ελλάδα. Η συναισθηματική φύση τους κατάφερνε να βρίσκει καλή συνύπαρξη με την πιο εγκεφαλική και νοητική ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων. Όποιοι έκαναν τις δεκαετίες ΄70-΄80, αλλά και πιο, μετά φίλους Γερμανούς, έχουν προσωπική εμπειρία αυτού του θέματος. Δεν ξεχνούν όμως συγχρόνως οι Γερμανοί ότι το ’40 οι Έλληνες σκαρφάλωσαν στα άγρια βουνά του τόπου τους και αντιστάθηκαν όσο κανένας άλλος λαός στην γη. Έχουν βιώσει την μαχητικότητα του Αιγόκερου όταν αγωνίζεται για ένα ανώτερο ιδανικό όπως είναι η Ελευθερία και η άρνηση να δεχθεί τον ζυγό της τυραννίας.

Η Παρθένος ως ζώδιο της Γης που έχει υλοποιητικότητα και με εξωτερικό κυβερνήτη τον Ερμή με τις νοητικές του ικανότητες, την πανουργία και την πολυπραγμωσύνη του μας κάνει να υποψιαστούμε ότι κάποια σχέση υπάρχει με το ζώδιο αυτό από την αρχαιότητα. Μας θυμίζει τον εφευρετικό Οδυσσέα αλλά και το ότι πάρα πολλοί Έλληνες έχουν διαπρέψει όντας αυτοδίδακτοι. Αυτό δείχνει να έχει και την αρνητική του πλευρά με την τάση προς την  απατεωνιά και την πανουργία. Αλλά η ηθική είναι το αμόνι πάνω στο οποίο σφυρηλατείται η άνοδος. Πρέπει να επανέλθουν οι Έλληνες στην υπηρεσία υγιών ηθικών αξιών, αλλά αυτό δεν μπορεί να αναδυθεί αν πρώτα δεν υπάρξει μετάνοια για αυτά στα οποία η συντριπτική πλειοψηφία της Ελληνικής κοινωνίας ολίσθησε.

Θα μπορούσαμε να πούμε πάρα πολλά ακόμα για αυτά τα ευαίσθητα θέματα που οπωσδήποτε δεν τελειώνουν με αυτή την αναφορά. Δεν επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε μια πλήρη μελέτη του θέματος. Περισσότερο η διάθεση μας ήταν να ανασύρουμε από την αστρολογική θεώρηση κάποιες πληροφορίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα έθνη στην κατανόηση και τον αλληλοσεβασμό τους, σύμφωνα με τον κύκλο εμπειρίας στον οποίο βρίσκονται που κινείται μέσα στο μονοπάτι της μελλοντικής δημιουργίας της αυτοσυνείδησης της ανθρωπότητας. Αν έστω ελάχιστα συμβάλλει η παρούσα εργασία μας σε αυτή την κατανόηση, θα έχει επιτελέσει τον σκοπό της.