John Lennon – μια αστρολογική βιογραφία


Δημoσιεύτηκε: Κυριακή, 17 Νοέ 2019 στις 23:15
Τελευταία ανανέωση: Πέμπτη, 12 Δεκ 2019 στις 16:29

Μία αστρο-βιογραφική αναφορά στον Τζον Λέννον, φυσικά δεν μπορεί να περιλάβει όλες τις λεπτομέρειες της ζωής του, γιατί θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο. Θα σταθούμε εδώ, στα σημεία που θεωρούμε ότι είναι σημαντικά και που δίνουν μία εικόνα της ζωής και της πορείας, του σημαντικού αυτού καλλιτέχνη και αντιπολεμικού ακτιβιστή. Είναι αυτός που ίδρυσε τους Beatles, στους οποίους τραγουδούσε και έπαιζε ρυθμική κιθάρα. Το όνομα του αρχικά ήταν John Winston Lennon (το Winston του το έδωσαν προς τιμήν του Winston Churchill). Γεννήθηκε στις 9 Οκτωβρίου 1940, στις 18:30 στο Λίβερπουλ της Αγγλίας. Πέθανε στις 8 Δεκεμβρίου 1980 στις 23:30 δολοφονημένος από έναν παρανοϊκό έξω από το σπίτι του. Μόλις είχε κλείσει τα 40 του χρόνια!

Οι θέσεις στον χάρτη του είναι ως εξής:

  • Ωροσκόπος, Λίλιθ, Κέτου σε σύνοδο στον Κριό
  • Ήλιος, Ραχού, Βέρτεξ, Άρης σε ανοικτή σύνοδο στον Ζυγό
  • Σελήνη στον Υδροχόο
  • MC και Κλήρος της Τύχης σε σύνοδο στον Αιγόκερω
  • IC στον Καρκίνο
  • Δίας και Κρόνος σε σύνοδο ίδιας μοίρας στον Ταύρο
  • Ουρανός στον Ταύρο
  • Πλούτωνας στον Λέοντα
  • Αφροδίτη στην Παρθένο και
  • Ερμής στον Σκορπιό

Το θέμα του Τζον Λέννον έχει την μεγαλύτερη ισχύ του στον Θεμελιώδη Σταυρό, στα ζώδια Κριός, Ζυγός, Αιγόκερως και Καρκίνος. Σε αυτά τα τέσσερα ζώδια βρίσκονται τα τέσσερα βασικά σημεία της οικοθεσίας του χάρτη του (Ωροσκόπος, IC, Δύων, MC). Επιπλέον σε αυτά τα ζώδια έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών και αστρολογικών σημείων. Ο σταυρός αυτός είναι πολύ δύσκολος στο να αναπτύξει κάποιος συνείδηση και αρχίζει να γίνεται συνειδητά βιώσιμος μόνο σε πολύ εξελιγμένα άτομα. Συνήθως τα άτομα με ισχυρό θεμελιώδη σταυρό είναι υπερδραστήρια. Χρησιμοποιείται η αστείρευτη ενέργεια του σταυρού αυτού, σαν καύσιμο των δράσεων και ο Λέννον είχε πολλά να κάνει. Ήταν πολύ δραστήριος πάντοτε και πολύ νέος άρχισε να δημιουργεί μουσικά συγκροτήματα με έντονη δράση, ακόμα και αν αυτό σήμαινε ότι έδιναν στα πρώτα βήματα συναυλίες στον δρόμο. Δεν είχε πολύ χρόνο και έπρεπε να δράσει άμεσα και γρήγορα.

Ο Σταθερός Σταυρός είναι ο σταυρός της συνειδησιακής εργασίας και της Μαθητείας. Εκεί, ο Τζον Λέννον, έχει όλους τους μεγάλους πλανήτες του, εκτός του Ποσειδώνα. Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι ότι στα σταθερά ζώδια έχει τους εσωτερικούς κυβερνήτες των τριών «φώτων», Ωροσκόπου, Ηλίου και Σελήνης. Ειδικότερα, βρίσκονται στα σταθερά ζώδια της τέταρτης ακτίνας και των δοκιμασιών, τον Σκορπιό και τον Ταύρο. Ο Ωροσκόπος (Κριός) έχει εσωτερικό κυβερνήτη τον Ερμή και βρίσκεται στον Σκορπιό. Ο Ήλιος (Ζυγός) έχει εσωτερικό κυβερνήτη τον Ουρανό, που βρίσκεται στον Ταύρο. Η Σελήνη (Υδροχόος) έχει εσωτερικό κυβερνήτη τον Δία, που επίσης βρίσκεται στον Ταύρο. Σε αυτά τα δύο ζώδια ο Λέννον πέρασε τις δοκιμασίες του και έκανε την μαθητεία του. Αυτή η δυναμική συγκέντρωση, των τριών κυβερνητών στον άξονα Σκορπιού – Ταύρου, τον βοήθησε και συνέτεινε στο να γίνει Μαθητής. Αυτή η έντονη σχέση του με την τέταρτη ακτίνα αποτελεί μια έντονη ένδειξη ενός πολύ δημιουργικού ανθρώπου και μας κάνει να θεωρούμε ότι αυτή η ακτίνα έπαιξε έντονο ρόλο κατά την ενσάρκωση των σωμάτων ή και της Προσωπικότητας του. Είναι η ακτίνα της Αρμονίας μέσα από την Διαμάχη και ήταν από μικρός μέσα στην σύγκρουση με το περιβάλλον του. Συνοπτικά, δημιουργικός από τον Σταθερό σταυρό και υπερδραστήριος από τον Θεμελιώδη ήταν ο Τζον Λέννον. Στην συνέχεια θα δούμε κάποιες βασικές όψεις του χάρτη του όπως:

  • Την σύνοδο Ωροσκόπου, Λίλιθ, Κέτου και η αντίθεση με τον Ήλιο
  • Την αντίθεση Ερμή – με την ακριβή σύνοδο (μισής μοίρας) Δία, Κρόνου
  • Το ταυ–τετράγωνο Πλούτωνα – Ερμή – Σελήνης
  • Τον ρόλο του Ουρανού και του Ποσειδώνα
 
Η σύνοδος Ωροσκόπου, Λίλιθ, Κέτου και η αντίθεση με τον Ήλιο
Ketu
 Κέτου(Νότιος Δεσμός)

Ο Ωροσκόπος(Κριός) δείχνει τον μπροστάρη, τον αρχηγό και από την αρχή της δράσης του έφτιαχνε δικά του συγκροτήματα. Κάνει αντίθεση με τον Ήλιο(Ζυγός) και η αντίθεση αυτή είναι σημαντική. Εδώ η προσωπικότητα (Ήλιος) μπαίνει σε μία διαδικασία εξισορρόπησης και συγχώνευσης με την ψυχή (Ωροσκόπος). Είχε να καταφέρει να συνεργαστούν η τάση του να είναι αρχηγός, με την τάση του να κάνει κάτι αρεστό, επιδιώκοντας την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία των δύο πλευρών του. Σε τέτοιες περιπτώσεις το άτομο ωθείται να συγχωνεύσει την πολικότητα Κριός – Ζυγός και να την βιώσει σε μία ενότητα. Η σύνθεση των πολικών ζωδίων είναι ένας άξονας της εμπειρίας που όλοι θα περάσουμε. Αποτελεί ένα από τα βασικά στάδια στα οποία ωθεί ο ίδιος ο Ζωδιακός και οι Νόμοι με τους οποίους φτιάχτηκε τόσο εκείνος όσο και εμείς. Είναι ένα σημαντικό στάδιο αυτό και με τον καιρό όλοι θα κληθούμε να συγχωνεύσουμε, σταδιακά, τα έξι πολικά αντίθετα ζώδια ανά ζεύγη.

Ο Ωροσκόπος του κάνει σύνοδο με την Λίλιθ και τον Κέτου. Η σύνοδος Ωροσκόπου – Κέτου, δείχνει λεπτή ψυχική ευαισθησία και έναν άνθρωπο που έχει ένα είδος ψυχικής σοφίας. Η σύνοδος αυτή, όμως, έχει την δυνατότητα να μην τον αφήσει να ολοκληρώσει αυτό που θέλει. Όπως και έγινε, αφού πέθανε τόσο νωρίς! Η σύνοδος με την Λίλιθ προσθέτει ένα μαγνητισμό, μια γοητεία στην παρουσία του και νομίζω ήταν πάντα ένας γόης τόσο εμφανισιακά όσο και σαν προσωπικότητα. Επίσης δείχνει την τάση βίωσης μίας ξέφρενης ελευθεριότητας, κάποιες φορές. Συνολικά η τριπλή σύνοδος του Ωροσκόπου δείχνει ότι υπάρχει ένα ψυχικό κανάλι που ενισχύει την καλλιτεχνική έμπνευση, με την δυνατότητα λήψης στήριξης ακόμα και από τον αόρατο κόσμο. Εδώ που τα λέμε δεν βγαίνουν και αλλιώς οι μελωδίες που συγκινούν σε τέτοια έκταση τους ανθρώπους.

 
Η αντίθεση Ερμή – Δία, Κρόνου

All we are saying is give peace a chance

Ο Ερμής είναι πολύ σημαντικός, στην πορεία του Λέννον, γιατί είναι εσωτερικός κυβερνήτης του Ωροσκόπου του. Βρίσκεται στον Σκορπιό του οποίου είναι ιεραρχικός κυβερνήτης και στην θέση αυτή βρίσκει ισχυροποίηση στο πνευματικό επίπεδο. Στον Σκορπιό ο Ερμής ούτως ή άλλως κάνει την νόηση να έλκεται από το μυστήριο. Υπήρξε ο κύριος υποκινητής, της απόφασης να παρακολουθήσει όλο το συγκρότημα σεμινάρια υπερβατικού διαλογισμού με τον Ινδό γκουρού Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι. Τον στήριξε ο Χάρισον σε αυτό. Ο Μαχαρίσι ήταν από τους πρώτους γκουρού που ήρθε και δίδαξε στην Δύση και έγινε πολύ διάσημος. Η πρώτη συνάντηση του Λέννον με τον Μαχαρίσι ήταν στις 24 Αυγ 1967 σε ένα σεμινάριο του δεύτερου. Ήταν μια στιγμή που ο διελαύνων Δίας ήταν στον 5ο οίκο του Λέννον και έκανε τρίγωνο ακριβείας με τον Ωροσκόπο του. Ταυτόχρονα ο Κρόνος έκανε σύνοδο (ίδιας μοίρας) με τον Κέτου του. Πράγματι οι πλανήτες μιλάνε για μια αναμενόμενη καρμική συνάντηση με ένα δάσκαλο.

Το Σεληνιακό του ζώδιο, ο Υδροχόος, έχει εξωτερικό κυβερνήτη τον Ουρανό και εσωτερικό τον Δία. Ειδικά στο σεληνιακό ζώδιο ο εξωτερικός κυβερνήτης συχνά παίρνει την πρωτοκαθεδρία. Αυτό οφείλεται στο ότι η Σελήνη είναι το παρελθόν και είναι για την εξέλιξη του ατόμου, το κυρίαρχο «βαρίδι» του χάρτη. Ο Ουρανός λειτούργησε στην νεαρή ηλικία του σαν κυβερνήτης του Υδροχόου, αλλά στην συνέχεια κυριάρχησε ο ρόλος του ως εσωτερικού κυβερνήτη του Ζυγού.

Lennon-Mimi
Ο Λέννον και η θετή του μητέρα Μιμή

Ο Δίας κάνει αντίθεση με τον Ερμή και σύνοδο στην ίδια μοίρα με τον Κρόνο. Ο τελευταίος είναι εσωτερικός και εξωτερικός κυβερνήτης του Μεσουρανήματος του, του Αιγόκερω. Οι εσωτερικοί κυβερνήτες του Σεληνιακού ζωδίου (Δίας) και του Μεσουρανήματος (Κρόνος) κάνουν αντίθεση με τον εσωτερικό κυβερνήτη του Ωροσκόπου (Ερμής), στον άξονα των ζωδίων της τέταρτης ακτίνας και σε γωνιακού οίκους (1ος-7ος). Ταυτόχρονα ο Ερμής κάνει τετράγωνο με την Σελήνη κλείνοντας κατά ένα τρόπο τον κύκλο επιστρέφοντας στον Υδροχόο. Η αντίθεση Δία–Ερμή δεν είναι καλό υπόβαθρο για την νόηση και μάλιστα με την συμμετοχή και του Κρόνου.

Η αντίθεση Δία – Ερμή τον έκανε να είναι φιλόδοξος, να θέλει να πετύχει πολλά, συχνά με λίγη προσπάθεια και μαζί με τη συμμετοχή του Κρόνου τα πράγματα δίνουν μία ικανή δυναμική για να ιδρύσει κάποιος τους Beatles. Ο νους είναι ατίθασος και με τάσεις να είναι «αλλού», αφηρημένος. Στον Ερμή του βρίσκεται και η διαφωνία που αναπτύχθηκε με τον Μακάρτνεϊ, αλλά και το ότι ο τελευταίος ήταν πιο προσγειωμένος και ώθησε τους Beatles σε μια πιο οργανωμένη δομή.

Ο Τζον Λέννον παιδάκι

Η αντίθεση Κρόνου – Ερμή δείχνει δύσκολη παιδική ηλικία. Ειδικά με τον Κρόνο στον 1ο οίκο εντείνεται η πιθανότητα να υπάρχει απουσία του πατέρα από την παιδική ηλικία. Ο Λέννον είχε μία πολύ δύσκολη παιδική ηλικία. Ο πατέρας του έλειπε συνέχεια γιατί ήταν ναυτικός. Ήταν πολύ ζωηρός μικρός και τον είχαν διώξει από το νηπιαγωγείο λόγω της επιθετικής συμπεριφοράς του προς τα άλλα παιδιά. Ο ίδιος είπε, ότι όταν ήταν μικρός, οι άλλοι γονείς έλεγαν στα παιδιά τους: «Μακριά απ’ αυτόν!». Όταν η μητέρα του χώρισε με τον πατέρα του και έκανε άλλη σχέση, ο μικρός Λέννον κοιμόταν στο ίδιο κρεβάτι μαζί τους. Αυτό εξόργιζε την αδελφή της, που μετά από δύο καταγγελίες στην Κοινωνική Πρόνοια, η μητέρα του δέχθηκε να της τον δώσει για υιοθεσία, αφού μάλιστα η αδελφή της δεν είχε παιδιά. Η θετή του μητέρα, Μιμή, στην εφηβεία του έλεγε συνέχεια τα κλασσικά μαμαδίστικα: «Καλές οι κιθάρες, αλλά ποτέ δεν θα καταφέρεις να ζήσεις μ’ αυτές».

Η εξαιρετικά ζωηρή συμπεριφορά του σχετίζεται με τρία βασικά σημεία:

  • τον Ωροσκόπο στον Κριό
  • την αντίθεση Ερμή – Κρόνου, Δία
  • το ταυ–τετράγωνο Πλούτωνα – Ερμή – Σελήνης

Ο Ήλιος του, από τον Ζυγό, τον έκανε να θέλει να αρέσει, αλλά σε σύνοδο με τον Ραχού καθώς είναι, δεν το βρήκε αυτό στον οικογενειακό περίγυρο της παιδικής του ηλικίας και ο πατέρας του έλειπε. Μεγαλώνοντας, αυτή η όψη μπορεί να φέρει κάποιο θετικό άνδρα στην ζωή του και ίσως αυτό προμήνυε την συνάντηση του με τον Πωλ Μακάρτνεϊ, με τον οποίο συνδημιούργησαν για πολύ μεγάλο διάστημα. Λέννον – Μακάρτνεϊ θεωρείται το πιο δημιουργικό δίδυμο όλων των εποχών! Η δυσπραγία από τον Ραχού συνέβαλε στο να βρει την οικογενειακή αρμονία, την αγκαλιά της μητέρας με παράξενο τρόπο, στο πρόσωπο της αδελφής της μητέρας του. Μια δυσπραγία τον βάραινε γενικά και κατέφευγε στις άλλες του πλευρές για αναπλήρωση.

Lennon Peace

Η αντίθεση Κρόνου – Ερμή μπορεί να κάνει κάποιον ικανό για σκληρή δουλειά και είναι πολύ βοηθητική για εργασίες στον χώρο των μεγάλων επιχειρήσεων, ακόμα και της πολιτικής. Ο Λέννον έστησε σίγουρα μια πολύ μεγάλη επιχείρηση – τους Beatles – και ενεργοποιήθηκε στον πολιτικό χώρο με τον δικό του τρόπο ως ακτιβιστής του ειρηνιστικού και αντιπολεμικού κινήματος. Η αντίθεση αυτή κάνει κάποιον αδιάλλακτο και αυτό τον στήριξε ειδικά στην μετέπειτα ζωή του που έκανε πολλές προσπάθειες να στηρίξει το ειρηνιστικό κίνημα εναντίον του πόλεμου στο Βιετνάμ. Επιπλέον, η αντίθεση αυτή, δυσκολεύει κάποιον να εκφραστεί με τον λόγο. Μην μπορώντας να μιλήσει μπορεί να αντιδρά βίαια και αυτό ήταν ένα χαρακτηριστικό του Λέννον, έως ότου άρχισε να εκφράζει την δημιουργικότητα του. Λειτούργησε η αντίθεση και στην πρώτη του σύζυγο, αν όχι με την μορφή βίας, με την μορφή του χωρίς συναίσθημα σεξουαλισμού. Αυτό εντεινόταν και από την θέση της Αφροδίτης στην Παρθένο. Αυτή του η σχέση με τον σεξουαλισμό του τον βάραινε κατά τις δικές του δηλώσεις. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν με την μεγάλη του καμπή, όπως θα δούμε στην συνέχεια και με την γνωριμία του με την Γιόκο Όνο.

Συνολικά αυτές οι σχέσεις Ερμή, Δία, Κρόνου δείχνουν ότι η παιδική περίοδος χάραξε την προσωπικότητα με στοιχεία ανασφάλειας, καχυποψίας και τον έκανε διαρκώς να βρίσκεται σε κατάσταση άμυνας. Αυτά μαζί με την μεγάλη φιλοδοξία, λειτούργησαν σαν βουκέντρα για να χαράξει τον δρόμο που θα του επέτρεπε να εκφράσει τα μεγάλα ταλέντα του.

John Lennon 1974

Η αντίθεση Ερμή – Κρόνου, Δία γίνεται στα κυρίως ζώδια της μαθητείας, τον Σκορπιό και τον Ταύρο. Είναι τα κύρια ζώδια της τέταρτης ακτίνας της Δημιουργίας Αρμονίας μέσα από την Διαμάχη. Επίσης ο Ερμής είναι πλανήτης της τέταρτης ακτίνας. Έτσι βλέπουμε μία ιδιαίτερη ισχύ της ακτίνας αυτής που ωθεί μέσα από σύγκρουση στην παραγωγή αρμονίας και ιδιαίτερα μέσα από την καλλιτεχνικότητα και την δημιουργικότητα. Η καλλιτεχνική δημιουργικότητα (4η ακτίνα) μεταστοιχειώνει τον πόνο της παιδικής ηλικίας σε τέχνη. Εκεί ο πόνος μετατρέπεται σε καύσιμο υλικό, πρώτη ύλη. Η αντίθεση αυτή περικλείει με σύντομο τρόπο την εμπειρία της ζωής του και τις διαδικασίες μετάπλασης του, από τον κοινωνικά παρείσακτο της παιδικής ηλικίας, στον μεγάλο σταρ που ξεπερνάει την κοινωνική συνειδητότητα. Αυτή η αντίθεση δείχνει την πολύ μεγάλη σχέση του Λέννον με την τέταρτη ακτίνα στο επίπεδο της διαμόρφωσης της προσωπικότητας και τουλάχιστον του νοητικού του σώματος. Το σύνολο αυτής της αντίθεσης οδηγείται από τον Ερμή, εσωτερικό κυβερνήτη του Ωροσκόπου.

 
Το ταυ–τετράγωνο Πλούτωνα – Ερμή – Σελήνης

Ο Ερμής, παράλληλα, αποτελεί την κορυφή ενός ταυ–τετραγώνου με την Σελήνη (4η ακτίνα) και τον Πλούτωνα (1η ακτίνα). Ο τελευταίος στον 5ο οίκο παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο της δημιουργικής παρουσίας του Λέννον. Ο Πλούτωνας βρίσκεται στο ζώδιο του Λέοντα, στο οποίο ταυτίζεται με την πρώτη ακτίνα του ζωδίου αυτού και ισχυροποιείται από το «κατάλληλο του εδάφους». Σημειωτέον, ο Πλούτωνας είναι κυβερνήτης του Σκορπιού, του ζωδίου του Ερμή. Έτσι αυξάνεται η σύνδεση ψυχής και δημιουργικότητας. Η τέταρτη ακτίνα είναι η μοναδική κληρονόμος της πρώτης ακτίνας στο θέμα της σύνδεσης των ετερόκλητων στοιχείων, και την ευθύνη διαχείρισης της διαμάχης στην πράξη. Αλλά αφού η τέταρτη ακτίνα δρα πιο απτά στον εκδηλωμένο κόσμο, στην πράξη, επειδή ανήκει στις ακτίνες Ιδιοτήτων, το βάρος καταλήγει στην τέταρτη ακτίνα. Έτσι βλέπουμε και εδώ να υπερισχύει άλλη μία φορά η τέταρτη ακτίνα:

  • Ερμής (τέταρτη ακτίνα),
  • Σελήνη (τέταρτη ακτίνα),
  • Σκορπιός (τέταρτη ακτίνα),
  • Πλούτωνας (πρώτη ακτίνα),
  • Λέων (πρώτη ακτίνα),
  • Κριός (πρώτη ακτίνα)

Ο Πλούτωνας στον 5ο οίκο του δίνει μία βαθιά ώθηση από την θέληση για δύναμη και την δημιουργική έκφραση που επικυρώνει τις βάσεις της ζωής με τα τραγούδια του. Το τετράγωνο Ερμή – Πλούτωνα προσθέτει στο ήδη υπάρχον δυναμικό μία τάση να έχει ένα ύφος «τα λέω έξω από τα δόντια» με κάθε κόστος και συνήθως με τους συνεργάτες του και τις συζύγους του. Υπάρχει μία βαθιά και υποβόσκουσα τάση να καταφέρει να επιβληθεί και να θέσει υπό τον έλεγχό του τον άλλο. Πάντως, σε αυτές τις περιπτώσεις σημασία έχει η πρόθεση, η εσωτερική στόχευση κάποιου, η ευθύνη και το ποσό αλήθειας που φέρουν οι θέσεις του. Στις θετικές περιπτώσεις αυτό πολλές φορές απαιτείται για να επικρατήσει η αλήθεια, το φως επί του σκότους, αρκεί να μην υπάρχει το στοιχείο του εξουσιασμού. Έχουν συχνά οι πνευματικοί μαχητές τέτοια στοιχεία.

Συνολικά, το ταυ–τετράγωνο βαραίνει τον Ερμή με την περιπαθή στάση ζωής και την συναισθηματικότητα, καθιστώντας δύσκολο το έργο του. Τα βαθιά επίμονα και έντονα συναισθήματα που κράταγε μέσα του τον δυσκόλεψαν στην απελευθέρωση του Ερμή του και την επικράτηση του ως εσωτερικός κυβερνήτης του Ωροσκόπου. Θέση άκρως σημαντική. Όμως, κάποια στιγμή, φέρνει τον Λέννον στην ανάγκη να σκεφτεί πραγματικά και να εργαστεί για την αυτογνωσία του, την αυτοθεραπεία του. Το τετράγωνο Ερμή – Σελήνης δείχνει ότι και η πλευρά της μητέρας είναι προβληματική και μάλιστα από την πολύ μικρή ηλικία(Ερμής). Αυτό το τετράγωνο θα μπορούσαμε να πούμε ότι λειτούργησε, ως η πύλη από όπου συναντιέται με την Γιόκο Όνο. Χαρακτηριστικό είναι ότι και οι δύο του σύζυγοι είχαν δύσκολη όψη του Κρόνου τους με την Σελήνη του. Η πρώτη του σύζυγος, η Σύνθια, έκανε με τον Κρόνο της(στον 1ο οίκο του), τετράγωνο προς την Σελήνη του. Ενώ η Γιόκο έκανε σύνοδο του Κρόνου της με την Σελήνη του. Διατήρησε την σύγκρουση στο υπόβαθρο της σχέσης του με το άλλο φύλο, όπως συνέβαινε και με την μητέρα του. Δεν θεωρούμε τυχαίο ότι και οι δύο σύζυγοι του ήταν μεγαλύτερες στην ηλικία. Η πρώτη(Σύνθια) ήταν ένα χρόνο και η δεύτερη(Γιόκο) επτά χρόνια. Το μεγαλύτερο της ηλικίας θα μπορούσε να συνδέει με την αναζήτηση της μητέρας. Αυτό που κουβαλούσε από την παιδική του ηλικία, φαίνεται να το ξεπερνάει με την σύντομη ερωτική σχέση που έκανε με την Μέι Πανγκ. Μια σχέση 18 μηνών, το διάστημα που χώρισε με την Γιόκο Όνο το 1973, στην οποία ξαναγύρισε. Η Μέι ήταν 10 χρόνια νεώτερη του και η σχέση τους εκκινούσε από τον χώρο της πολύ έντονης ψυχικής επικοινωνίας, οφειλόμενης στην σύνοδο της Σελήνης της, με τον Ωροσκόπο του. Παρόλο που η σχέση αυτή άγγιξε την σκανδαλολογία της εποχής, εν τούτοις είναι ένα σημείο στο οποίο δείχνει να έχει απελευθερωθεί από το παρελθόν του. Βέβαια το κάρμα τον έφερε ξανά με την Γιόκο Όνο. Σημειωτέον, Τζον και Γιόκο έχουν αμοιβαία σύνοδο Ωροσκόπου – Βέρτεξ!!! Φαίνεται ο ένας να τροφοδοτεί τον άλλο σε όλες τις πλευρές της ζωής και ταυτόχρονα να ανεβάζει το επίπεδο της εμπειρίας του άλλου έως το πνευματικό. Αυτή η αμοιβαία σύνοδος δεν γινόταν να χάσει τον μαγνητισμό της.

 
Ουρανός τρίγωνο Ποσειδώνας
Lennon - Imagine

Η καλλιτεχνικότητα του Λέννον δεν κινείται άμεσα από τον πλανήτη Αφροδίτη. Έμμεσα όμως, τις δύο κύριες συγκεντρώσεις πλανητών και σημείων τις έχει σε ζώδια της Αφροδίτης, τον Ταύρο και τον Ζυγό. Η Αφροδίτη τον βοηθάει στην υλοποίηση του έργου του με το τρίγωνο της προς το Μεσουράνημα, από τον 6ο οίκο. Αυτό φυσικά είναι και επιθυμητό και αναγκαίο. Η Αφροδίτη τον φέρνει να θέλει μέσα από την τέχνη του να αποκτήσει μια δυναμική κοινωνική παρουσία και μια οικονομική επιτυχία. Η καλλιτεχνικότητα του όμως, όπως και ο πολιτικός ακτιβισμός του έρχονται απευθείας από τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και μπορεί να εκφραστεί μόνο από ένα αρκετά εξελιγμένο ψυχικά άτομο. Γιατί απαιτείται να μπορεί να έχει κατάλληλη ατομική ανταπόκριση στους πλανήτες αυτούς. Αυτό ασκήθηκε από το ταυ-τετράγωνο που προαναφέραμε, από ότι φαίνεται από την συμμετοχή του Χείρωνα σε σύνοδο με τον Πλούτωνα. Η τοποθέτηση της Αφροδίτης σε πτώση (στην Παρθένο) για έναν τόσο δυναμικό καλλιτέχνη λέει πολλά. Οι εμπνεύσεις του ωθούνται από ένα Πλουτώνιο (5ος) τρόπο και σαν αντίδραση στην συναισθηματική πίεση (Πλούτωνας αντίθεση Σελήνη). Αλλά το επίπεδο της ποιότητας της δημιουργικότητας του, έρχεται από το τρίγωνο Ουρανού – Ποσειδώνα. Το τρίγωνο αυτό είναι ένα άριστο περιβάλλον για την εμφάνιση μιας ανώτερου τύπου έμπνευσης. Τον έκανε ένα φωτεινό και θετικό άτομο, που ευαισθητοποιήθηκε δημόσια πάνω σε πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν την ανθρωπότητα. Αυτή η όψη τον βοήθησε να μας προσφέρει τόσες όμορφες μελωδίες.

Ο Ουρανός είναι στον Ταύρο και κάνει τετράγωνο με την Αφροδίτη. Αυτό δείχνει ότι την μάχη για την κυριαρχία του Ζυγού. Η Αφροδίτη σε πτώση έχει αρχίσει να υπολειτουργεί και υποχρεώνει σε καθάρσεις. Δεν έχει πολλές ελπίδες απέναντι στον Ουρανό, ισχυρότερο πλανήτη του ωροσκοπίου, παρ’ όλη την ισχύ της ζωδιακά (Ζυγός, Ταύρος). Λειαίνεται έτσι το έδαφος της κυριαρχίας του Ουρανού στον Ζυγό. Από αυτό το τετράγωνο βλέπουμε ότι γίνεται μία μάχη μεταξύ των υλιστικών επιδιώξεων της Προσωπικότητας, απ’ την μία, και της Ψυχής που έχει έρθει για να δημιουργήσει, απ’ την άλλη.

Neptune

Ο Ποσειδώνας, εν τω μεταξύ, είναι διεγερμένος από την σύνοδο του με τον Άρη. Ποσειδώνας και Άρης είναι οι δύο πλανήτες της έκτης ακτίνας και η σύνοδος τους είναι ενισχυμένη και από την Παρθένο που βρίσκεται ο Ποσειδώνας και είναι ζώδιο επίσης της έκτης ακτίνας. Αυτός ο συνδυασμός του έδινε ένα ιδεαλισμό, ένα πάθος που ήταν μία επιπλέον ενέργεια, από αυτή του Θεμελιώδους σταυρού που αναφέραμε στην αρχή. Ενέργεια απαραίτητη για να προχωρήσει και να δημιουργήσει έργα που θα άγγιζαν μέχρι φανατισμού τα πλήθη. Ο Άρης βρίσκεται στον Ζυγό (αδυναμία). Έτσι παρατηρούμε ότι, στο τέλος, για έναν που η ψυχή του στοχεύει να βαδίσει στο μονοπάτι της Προετοιμασίας, το κέντρο του κατώτερου εγώ (Άρης) βρίσκει δημιουργική διέξοδο προς τις ανιδιοτελείς τάσεις και την απαραίτητη οδό του Ποσειδώνα προς το ανώτερο εγώ. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η επαφή του με το LSD. Είναι κάτι όμοιο με αυτό που συμβαίνει μεταξύ Ουρανού και Αφροδίτης. Ο Ποσειδώνας εσωτερικός κυβερνήτης του IC ενδυναμώνει και διευρύνει το βιωματικό επίπεδο της προσωπικότητας του. Αυτές είναι μάχες μεταξύ ψυχής και προσωπικότητας.

Ο Ουρανός είναι ο ισχυρότερος πλανήτης του χάρτη επειδή είναι κυβερνήτης και των τριών φώτων (Ωροσκόπου, Ηλίου, Σελήνης). Εξωτερικός κυβερνήτης του Σεληνιακού ζωδίου, εσωτερικός του Ηλιακού και ιεραρχικός του Ωροσκόπου. Η αιχμή βέβαια στην μικρή ηλικία του ήταν στο σεληνιακό ζώδιο, ενώ αργότερα ενεργοποιήθηκε ως εσωτερικός κυβερνήτης του ζωδίου του Ήλιου, του Ζυγού. Ο Ουρανός ως ιεραρχικός κυβερνήτης του Ωροσκόπου του τον βοήθησε στις μαζικές συγκεντρώσεις των συναυλιών του, αλλά και γενικά απέναντι στην κοινωνική συνείδηση να λειτουργεί σαν πόλος αφύπνισης και έμπνευσης. Ήταν μια άλλη εποχή. Τότε όσοι πήγαιναν στις συναυλίες κάτι έπαιρναν. Μια αρμονία, μια αισιοδοξία που μπορούσε να αγγίξει ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Ο Ουρανός είναι ο πλανήτης της έβδομης ακτίνας και η ακτίνα αυτή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον Λέννον. Η έβδομη ακτίνα επιπροσθέτως ισχυροποιείται από τον Ωροσκόπο του, το Μεσουράνημα του και το IC του, τον Κριό, τον Αιγόκερω και τον Καρκίνο αντιστοίχως. Ανάλογα με το στάδιο που βρισκόταν ψυχικά, θα μπορούσε να την έχει ως χαρακτηριστική της ψυχής του, ή της προσωπικότητας του.

Η έβδομη ακτίνα είναι αυτή που συνδέει το πνεύμα με την ύλη και έτσι οδηγεί στην υλοποίηση, στην εκδήλωση, τις ιδέες του πνεύματος. Ο Ουρανός, λοιπόν, είναι η πηγή της έμπνευσής του Τζον Λέννον. Ήταν ένας από τους πρώτους Ουράνιους καλλιτέχνες που δούλεψαν στην έβδομη ακτίνα προετοιμάζοντας την έλευση και την κυριαρχία της, που σήμερα έχει προχωρήσει αισθητά. Η καλλιτεχνικότητα του πλανήτη Αφροδίτη μειώνεται μεν, καθώς βαθαίνουν τα μονοπάτια της ζωής και αγγίζουν το μονοπάτι της Προετοιμασίας, αλλά η πιο αναπτυγμένη συνειδησιακά τέχνη που προέρχεται από τις πνευματικές εμπνεύσεις του Ουρανού και την αρμονική σύνδεση τους με την υγιή συναισθηματικότητα του Ποσειδώνα αυξάνεται. Άλλωστε το τρίγωνο μεταξύ των δύο αυτών πλανητών είχε πολύ δυναμικό αποτέλεσμα σε όλη την κοινωνία της εποχής. Όπως πάντα, για το Καλό ή για το Κακό. Όμως το αίτημα της έβδομης ακτίνας να ενωθούν το πνεύμα με την ύλη ωθεί προς την διεύρυνση της συνείδησης ολοένα και περισσότερους.

Έχει όμως ο Ουρανός και ένα κρυμμένο δηλητηριώδες φιδάκι. Την σύνοδο του με τον απλανή Αλγόλ. Ενώ επίσης κάνει ενάμιση τετράγωνο με τον Ραχού. Η όψη αυτή με τον Ραχού έπαιξε υλοποιητικό ρόλο στις ενέργειες και του Αλγόλ θέτοντας ένα καρμικό υπόβαθρο. Ο απλανής αυτός θεωρείται από πάρα πολύ παλιά ο δυσμενέστερος αστέρας του στερεώματος. Αυτό μπορεί να δώσει απάντηση στα ερωτηματικά γύρω από την δολοφονία του στην ηλικία μόλις των σαράντα ετών!

 
Ταυτόχρονες διελεύσεις Ουρανού και Ποσειδώνα

Κατά την περίοδο της γνωριμίας του με την Όνο, ο Λέννον βίωνε ταυτόχρονα δύο πολύ σημαντικές πλανητικές διελεύσεις, με αμοιβαίες όψεις των πλανητών Ουρανού και Ποσειδώνα:

  • την αντίθεση του διελαύνοντα Ποσειδώνα προς τον γενέθλιο Ουρανό (1967-1968)
  • την σύνοδο του διελαύνοντα Ουρανού με τον γενέθλιο Ποσειδώνα(1967-1969)

Μόνο μία από αυτές τις διελεύσεις είναι ικανή να ανατρέψει όλη την ζωή κάποιου ατόμου. Πόσο μάλλον που υπήρχε το ταυτόχρονο. Διελεύσεις κρίσιμες, που τον έκαναν να βλέπει βαθύτερα την ζωή του και τις σχέσεις του με ένα εξαιρετικά ανατρεπτικό τρόπο. Τέτοιες στιγμές το γκρέμισμα και η απογοήτευση που βιώνει ένα άτομο για το τι συμβαίνει στην ζωή του, τον κάνει να έρθει πιο κοντά με την βαθύτερη του υπόσταση, με το ψυχικό του μέρος. Η ψυχή σε τέτοιες περιόδους βρίσκει ανοικτά κανάλια επικοινωνίας και προωθεί εμπνεύσεις και κατανοήσεις τις περισσότερες φορές επώδυνες αρχικά. Αλλά ανώτερες καθώς είναι σε σύλληψη, στην πορεία το άτομο επωφελείται πάρα πολύ αν οικειοποιηθεί, αφομοιώσει και θέσει σε εφαρμογή τις συλλήψεις και το πώς βλέπει τα πράγματα εκείνη την περίοδο. Η πρώτη ιδιωτική συνάντηση του Λέννον με την Όνο τον Μάιο του 1968, στο σπίτι του, γίνεται με ακριβείς όψεις (ανοχή μικρότερης της μοίρας) των δύο αναφερόμενων διελεύσεων.

Οι πιέσεις έχουν ενταθεί ήδη από το 1966, αλλά την περίοδο 1967-1969 κορυφώνονται όταν ισχυροποιούνται οι διελεύσεις που αναφέραμε. Από λίγο πιο πριν ο Λέννον έχει κάνει βουτιά στον χώρο των ναρκωτικών και κυρίως του LSD. Το 1967, όπως ήδη είπαμε θα συναντηθεί με τον Υπερβατικό Διαλογισμό του Μαχαρίσι. Ακόμα, τότε ξεκίνησε η άποψη ότι η κάνναβη και το LSD μπορούν να συμβάλλουν στην διεύρυνση της συνείδησης. Άποψη που ακόμα και μέχρι τις μέρες μας υπάρχει. Ξέρω ότι πολλοί θα παραξενευτούν με αυτές τις απόψεις, αλλά πρέπει να δούμε πως έγινε αυτό. Αν μελετήσουμε την ιστορία εκείνης της εποχής θα δούμε ότι αρχικά μια μεγάλη μερίδα ατόμων πλησίασαν την κάνναβη και το LSD αυτή με αυτό τον σκοπό. Ρόλο είχαν παίξει τα βιβλία του Καστανέντα, που μόλις είχε εκδοθεί το πρώτο, αλλά και ο Τίμοθυ Λίρι. Ο Λίρι ήταν ένας Αμερικανός ψυχολόγος ερευνητής στο Χάρβαρντ που απολύθηκε επειδή έκανε πειράματα με LSD σε άτομα. Στις διαλέξεις του υποστήριζε ότι το LSD μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν διευρυντικό της συνείδησης. Οι απόψεις του αυτές είχαν επηρεάσει σε μεγάλη έκταση ειδικά τον καλλιτεχνικό κόσμο, μουσικούς, συγγραφείς, κ.α. Είναι η εποχή που ταυτόχρονα γίνεται η γνωριμία του με την Γιόκο Όνο το 1966. Στις 20 Μαρτίου 1969 έγινε ο γάμος τους και το 1970 επήλθε η ρήξη που έφερε την διάλυση των Beatles. Βλέπετε ότι με την βοήθεια της εσωτερικής αστρολογίας μπορούμε να δούμε βαθύτερα τι συνέβη στον Λέννον εκείνη την εξαιρετικά σημαντική περίοδο.

Η πρώτη του σύζυγος, Σύνθια, είπε αργότερα ότι ο Λέννον έκανε μεγάλη χρήση LSD. Θεωρεί μάλιστα ότι η παραισθησιογόνος αυτή ουσία ήταν η αιτία του χωρισμού τους. Ο Λέννον κατατάσσεται στους χρήστες της ουσίας που επιβίωσαν και δεν διαλύθηκαν, αν κρίνουμε από την μετέπειτα πορεία του. Υπάρχουν κάποια όρια σε αυτά τα πράγματα που προφανώς δεν τα ξεπέρασε. Είναι πολύ πιθανόν η Γιόκο Όνο να στάθηκε δίπλα του με κάποιο ουσιώδη τρόπο που τον βοήθησε να απομακρυνθεί από τις ουσίες αυτές. Αυτό ίσως έδεσε την σχέση τους. Έκανε μεγάλη χρήση LSD ή όχι, εμάς δεν μας ενδιαφέρει, αφού ήδη από τις διελεύσεις που αναφέραμε το βίωμα του ήταν ήδη ανατρεπτικό της μέχρι τότε πραγματικότητας του πλανητικά. Εκτός των διελεύσεων προς τους γενέθλιους του, ο διελαύνων Ουρανός έκανε σύνοδο με τον διελαύνοντα Πλούτωνα στην Παρθένο, ενώ οι δυο τους δημιουργούσαν συνεχόμενα εξάγωνα προς τον διελαύνοντα Ποσειδώνα στον Σκορπιό. Το LSD δεν το χρειαζόταν, αλλά δεν υπάρχει αρκετή ακόμα γνώση στον άνθρωπο απέναντι σε αυτά τα πράγματα που αγγίζουν τον βαθύτερο εαυτό. Το πιο πιθανό είναι ότι τα πράγματα είναι αντίστροφα από ότι πιστεύει η πρώτη του σύζυγος Σύνθια. Μάλλον η τότε ζωή του, που περιελάμβανε και την ίδια να τον οδηγούσε από ασφυξία στο LSD για να ξεφύγει. Ταίριαζε το εσωτερικό γκρέμισμα και η διαλυτικότητα από τις πλανητικές διελεύσεις με την χρήση του LSD. Η χρήση της ουσίας αυτής είχε μεγάλη έξαρση στις αρχές τις δεκαετίας του ’60, ενώ στην συνέχεια πολλοί πέρασαν στην κοκαΐνη και την ηρωίνη με ακόμα χειρότερα αποτελέσματα.

Το κεντρικό θέμα αυτής της περιόδου είναι ότι ο Λέννον βλέπει πλέον την ζωή και τις σχέσεις με άλλο μάτι. Είχε από μικρός ιστορικό ρήξης με το περιβάλλον γύρω του, αλλά τώρα το περιβάλλον ήταν οι Beatles, ολόκληρη η show biz και το star system. Είδε ότι είχε μπει σε ένα παιχνίδι που τον αλλοτρίωνε και δεν ήθελε πλέον να κάνει ότι του ζητάνε οι άλλοι. Μην ξεχνάμε ότι είναι Ζυγός. Το ζώδιο αυτό κουράζεται κάποια στιγμή από το να πηγαίνει «με τα νερά» των άλλων, λόγω του ότι το κάνει υπερβολικά και φτάνει να χάνει τον εαυτό του. Αυτή ήταν η βάση της επίδρασης διπλής διέλευσης Ουρανού και Ποσειδώνα που προαναφέραμε. Όλη αυτή η περίοδος εκτιμούμε ότι ενεργοποίησε την αντιστροφή των πολικοτήτων του και την σημαντική σύνοδο που έχει στον Ζυγό. Το Βέρτεξ του ήταν σχεδιασμένο να του φέρει αυτή την συνολική εμπειρία ζωής. Μην ξεχνάμε ότι Τζον και Γιόκο έχουν αμοιβαία σύνοδο Ωροσκόπου – Βέρτεξ!!!

Επιγραμματικά, αυτή η κατάσταση με τις διελεύσεις των δύο αυτών σημαντικών πλανητών, δημιουργεί το υπόβαθρο για την αναφερόμενη στην εσωτερική αστρολογία, αντιστροφή των Πολικοτήτων. Αυτό μπορεί να συμβεί σε άτομα με συμμετοχή στο ζώδιο του Ζυγού και βάζει τον άνθρωπο στο μονοπάτι της Δοκιμασίας και της Μύησης. Ο Ζυγός ένα ζώδιο καθ’ όλα χωρίς δυναμικό ενδιαφέρον και με χαμηλό προφίλ, αποκτά μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις κορυφαία δυναμική απέναντι σε όλα τα άλλα ζώδια. Στον Ζυγό έρχεται σε ισορροπία η Ψυχή με την Προσωπικότητα για πρώτη φορά. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να αλλάξει η πολικότητα και πλέον η συνείδηση να αρχίσει να αφυπνίζεται στην θέληση της Ψυχής. Μέχρι αυτήν τη στιγμή, ο άνθρωπος ζει μια αλλοτριωμένη, εκ των έξω, εκ της Προσωπικότητας κινούμενη ζωή, κρατώντας αιχμάλωτη την ίδια του την ψυχή.

Τέτοια συνέβησαν και τώρα μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα γιατί είναι πολύ επιφανειακή και αστεία η άποψη ότι η Όνο διέλυσε τους Beatles. Ο Λέννον ήταν ο πιο προχωρημένος πνευματικά από τους Beatles. Μπορεί να μην έφτασε σε κάποια πολύ υψηλή μύηση, αλλά το ότι σφραγίστηκε τουλάχιστον μία φορά από τους αόρατους επισφραγιστές των Μυήσεων, θεωρούμε ότι είναι γεγονός. Σίγουρα πήρε κάποιες από τις μυήσεις που δίνει ο Μαχαρίσι και που ένας επιμελής και φιλότιμος άνθρωπος μπορεί να τις χρησιμοποιήσει σαν ένα σκαλοπάτι προς την πραγματική μύηση.

 Η φωτογραφία αυτή έχει ληφθεί λίγες ώρες πριν την δολοφονία του
Η δολοφονία του

Ο δολοφόνος ήταν ένας άγνωστος και θα τον θεωρήσουμε ένα κρυφό εχθρό. Βλέπουμε ότι ο 12ος οίκος του, που αναφέρεται στους κρυφούς εχθρούς, έχει στην ακμή του τον Υδροχόο που έχει εξωτερικό κυβερνήτη τον Ουρανό. Ο 12ος έχει σχέση και με το κάρμα, καθώς κάποιοι τύποι κάρμα εγγράφονται στο υποσυνείδητο. Είναι μορφές κάρμα που είτε κάποιος ακόμα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ευθέως, είτε είναι υπολείμματα, ψεγάδια, που πλέον η συνείδηση δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσει λόγω αφύπνισης και έρχονται μόνο σαν εκπλήρωση και ισορρόπηση. Ο θάνατος του περιείχε τέτοια στοιχεία. Έγινε χωρίς δική του συνειδησιακή συμμετοχή.

Rahu
Ραχού (Βόρειος Δεσμός)

Η Γιόκο Όνο έχει τον Ωροσκόπο της σε σύνοδο με τον Βιντεμιατρίξ και ο Λέννον έχει τον Ραχού του και το Βέρτεξ σε σύνοδο με τον ίδιο αστέρα. Ο Βιντεμιατρίξ είναι ο απλανής που έχει παρατηρηθεί ότι δημιουργεί χήρους και χήρες. Ονομάζεται the Widow Maker, ο Δημιουργός Χήρων. Φαίνεται να υπήρχε μια προδιάθεση λοιπόν. Ο Ωροσκόπος της Γιόκο είναι ισχυρότερος των σημείων του Τζον και έγινε χήρα η Γιόκο. Ο Αλγόλ ενώ χρησιμοποιήθηκε αρχικά με θετικό τρόπο από τον Λέννον, στην συνέχεια βλέπουμε να δείχνει το αποτρόπαιο πρόσωπο του.

Αναπαύσου εν Ειρήνη Τζον Λέννον!